tävlingen i söndags och blogg tävling!

tävlade ju i nuntorp i söndags och det gick sjukt bra!
första klassen - 1m - han hoppade kanon på framhoppningen och var allmänt underbar, inne på banan taggade han till ännu lite till och blev perfekt , haha. var felfri i grunden och jätte duktig på omh, dock så tog jag i han och red in han in två hinder, men han klarade det även om vi kom lite nära. med tiden 34.06 i omhoppningen kom jag 6a av 7 placerade, är oktoligt nöjd med min lilla pålle!



andra klassen - 1.10m
- var lika bra på framhoppningen som till klassen innan och inne på banan var han jätte duktig! felfritt i grunden, men sen tog jag i han till första i omh så vi rev det, men skit samma vad gör ett nerslag? hoppade skit fint på näst sista som var en ganska stor oxer och sen till en annan stor oxerså skulle jag runda ett hinder men då bjöd han på det hindret i skulle vända ifrån och då blir han ju lite knäpp när han red tillbaka han och svängde , det vet dom som känner han , så svängen till sista hindret blev helt knäpp och hoppades typ i jääätte långsam galopp, så där kan jag bara tacka hästen! ♥

för dom som inte fattade ;) :



jag har ju fått ändra om min ridstil helt och hållet och 'släppt' lite på kontrollen, inte försöka lägga han rätt m.m vilket har funkar jätte bra både för min och han!

är med och tävlar om ett par stövlar! bilden är länk :) bloggen är väldigt värd att kolla in på , står mycket om övningar och utrustning :)



/ amanda

Kommentarer
Postat av: Timmie Melanoz

Hej och tack för din kommentar! =0)

Hoppas du har en härlig helg!

Ha det guld! =0)

2010-05-29 @ 18:45:35
URL: http://melanozz.blogg.se/
Postat av: isabella björkman - hästbloggen med stort H.

jättefin blogg! :) gilar färgen på din häst! :d

2010-06-21 @ 12:28:29
URL: http://ihb.blogg.se/
Postat av: Matilda

Men å vad roligt! Alla åker ju till Sthlm i helgen så jag känner mig lite off som drar åt andra hållet. ;)

Ska du rida alla dagarna? Jag rider bara fredag, lördag söndag. :)

2010-08-05 @ 08:13:58
URL: http://showjumper.blogg.se/
Postat av: amanda blomqvist

din häst är sjukt snygg ju :D

2010-10-11 @ 07:51:47
URL: http://acffa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0