ridning

tjao, måste skriva om min ridning här nu så jag har det ner skrivet!

från och med söndag 18/7 ska cardinal gå 2 ggr/dag tills sommaren är slut, självklart med vilodagar!

lördag 17/7 - red på banan, gick inget vidare...

söndag 18/7 morgonen - red på banan med det tvådelade bettet, gick inte heller något vidare ville inte ta stöd på bettet någonting. kollade runt lite på olika bett sen när jag kom hem och kom fram till att jag skulle testa ett helt vanligt rakt bett

söndag 18/7 kvällen - red på banan med ett rakt  bett jag fick låna av linnea och mamma var med och hjälpte mig. sick jätte bra. fick lite stöd i handen för en gångs skull! hoppade några språng vilket gick super, lugna och runda språng. hade även på min ett par sporrar så jag kom åt han lite bättre!

Måndag 19/7 morgonen - träning på banan, hade rakt bett, sporrar. gick väldigt fint i traven, gick fram med en ärlig bjudning och tog tag i bettet. var något springig i vänstergaloppen, men mycket nöjd med han överlag!

måndag 19/7
kvällen - raktbett, inga sporrar. red ut i skogen (långa galoppvägen) ich lär han galoppera på där, satte typ 3 rena byten (!!) och 3 som var på två, framsteg eftersom det inte brukar gå! i traven innan jag började galoppera fick jag för första gången (tror jag) sen jag fick hem han att gå mellan hand och skänkel i form utan att jag behövde plocka i munnen på han utan fick ett jämnt stöd på bettet och kunde bara sitta och rida. efter galoppen blev han som vanligt knäpp - söthästen :')

tisdag 20/7 morgonen - hoppträning med raktbett och sporrar en litenstund, tills det inte kändes som att det behövdes längre. hoppade även idag lugna och runda språng, slutade på ett språng på 110 :) ikväll ska jag rida ett dressyrpass på banan med det vanliga tränsbettet! :)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0