15/1-10

tjao (: han inte skriva igår, men skit samma :D var i stan iaf (: stan = skövde för mig (a) köpte ett linne på Gina mörkt turkost typ ;) red inte, mockade bara och borstade!

idag, skola åkte pulka sista timmen, HAHA 9a säger jag bara ♥ åkte runt på plastpåsar eftersom det bara fanns 3pulkor på 25 pers (a) BÄST iallafall! ((((:

åkte sen ut till stallet, tog in pollen och gjorde iordning, jag hade faktiskt lindor på idag, för ovanlighetens skull. mycket stilig blev han! :) red dressyr med graman, dock så rider jag typ inte på den och han skötte sig utmärkt
satt ner utan stigbyglar i ca 40 minuter, jag brukar inte kunna sitta ens 10steg ;) men idag då j*vlar då skulle det bara gå, och det gick!

jobbade med innåt ställning på kortsidorna och la en volt och sen utåt ställning på långsidan, inåt ställning på volten sen snettigenom med skänkelvikning, i båda varven typ 6 ggr, 3 i varje varv alltså, sen lite vila och samma sak igen, under nedsittning!

 
i galoppen var han också underbar, dock så var det lite jobbigt i vänstervarvet, men det gick att jobba igenom det med - jag tar ett understödjande-tygeltag (typ ledande fast man håller kvar 'där ute') och jobbar med igenom med innerskänkeln och sitter djupare i sadeln, det funkar jätte bra på cardinal!
i slutet fick han ett otroligt steg i traven, och det var härligt att sitta ner på han, första gången jag tycker det! kanske finns en liten dressyr häst inom den lilla explosiva hopphästen? ;)

imorgon blir det hoppträning med linnea :D och sen på kvällen är vi några stycken som ska till julia och ha det mysigt!

 
amanda-cardinal , linnea-kenzoo

på söndag ska jag försöka få någon att fota mig när jag rider på gärdet! tema - mörkblått!
julia? (a)

här kommer övningen jag hoppade i onsdags. och ni får stå ut med mina fiina paint skisser :$ men ni gillar't ;)

börjar vid den gröna pluppen och sen är det en evighetsövning ;)



i tisdags dissekerade vi på no:n och cool som jag är så satt jag och petade i ett koöga ;) så dom som är känsliga bör inte titta (a)


ahahaha, jag är lite ond ibland (6) det såg dock mycket äckligare ut sen ;)

blev långt inlägg idag, som komensation för veckans dåliga update? eller så vare bara kul att ha något att skriva om och ha något att göra ;D

puss/aee'

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0