dagens ridning :)

det var ju tänkt att jag skulle hoppa idag, men sen trodde inte mamma att hon skulle hinna hjälpa mig. så jag tänkte rida dressyr istället. eller ah först tänkte jag skita i att rida helt och håller för jag va på ett hemskt humör ;/ men gav mig in i ridhuset ändå och mamma var med , - ingen kommentar på ridningen där inne... och Cardinal försöker så otroligt mycket, vilket jag dock inte tycker när jag sitter där inne och allt går piss... sen när det gick hyffsat och mamma inte hade gått ännu så gick vi ut lite på banan och skulle hoppa första gången ute = en knäpp och otroligt glad och pigg häst ;)  


övningen jag hoppade,
den rödsträckade är en galoppbom sen ett kryss - 3galoppsprång - räcke
snettigenom oxer - 4galoppsprång - räcke
'omh.sväng' sväng - 2galoppsprång - oxer - 4galoppsprång - räcke

detta är alltså hur jag hoppade det och självklart går det att länga/korta avstånd, göra snävare/vidare sväng lägga in fler bommar eller ta bort, vända på det, ja bara fantasin sätter gränser ;)

åter till min ridning, haha. som jag trodde så var Cardinal heeeelt crazy, så linnea - du kan vara glad att du inte var med, ;) det var studdsningar frammåt, uppåt, i sidled och bakåt , haha! ingenaning om hur han lyckas med alla rörelser ;S men han hoppade ganska bra iallafall :) sista omh svängen var helt underbar! kom perfekt på oxern och låg lite långt till räcket, som det inte ens var meningen att jag skulle hoppa utan bestämde mig i luften över oxern, och han fick gå av lite tidigt, men om jag bara bestämmer mig för att det ska gå och inte håller på och tjaffsar i munnen på han så hoppar han ju ändå! :D tog ett tag att lugna ner han sen ;)

haha, juste ramlade av en gång med när han kom helt fel på galoppbommen och stannade på det som då var ett räcke. så jag åkte fram på halsen och lyckades på något vis slå i smalbenet i bommen så har jätte ont och smickrande blåmärke och bula nu :D

får bli en gammal bild då mitt internet är sjuuukt segt :( men gillar denna lite faktiskt =) från sista tävlingen förra året på skålltorp :) - 110cm 4fel




Kommentarer
Postat av: Matilda

Ja de är faktiskt kanonbra, jag är väldigt nöjd!

2010-04-05 @ 19:26:14
URL: http://showjumper.blogg.se/
Postat av: caroline

söt häst:) vad är det för stam?

2010-04-07 @ 22:41:10
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0