13/11

tjaoo' yrkeslivsmässan igår och idag,


hey kanon kvalité :D
det står yrkeslivsmässa 2009 iaf'

ir- gick jätte bra allt kändes ok :)
idag- jääääääääääävligt segt, när man fick reda på att man inte blev nominerad till ngt så tröttnade man som fan, samma sak med dom andra så allt spårade typ, haha ;p men jag är ganska nöjd med mässan iaf [:
hur känner ni andra'?

hästen

när jag kom hem igår orkade jag inte rida ;$ men var uppe och kollade till Cardinal och borstade lite iaf.
idag hoppade vi, gick jätte bra, på det raka gummibettet hoppade en typ "bana" på 1-1,10m inne i vårat miniridhus ;d förresten så ramlade jag av en gång ;)



jag har gått och tänkt på det idag, att det är knepigt att jag inte har blivit rädd för att hoppa, och allmänt också. med tanke på hur mycket jag har ramlat av det senaste 1½året.

visst jag har varit rädd när jag har ridit cardinal. men inte så att jag har övervägt att sluta rida totalt. tanken har funnits där massor med gånger, att jag ska sälja Cardinal och köpa någon som är mer rutinerad och äldre.

men jag kan inte tänka mig att leva utan han, inte än, på ett jävla bra tag. vi har inte fått våran tid och inte nått till de målen jag har satt upp inne i mitt eget huvud.

vissa dagar, stunder, har jag bara hatat honom, men vilken hästägare har inte gjort det mitt under ett ridpass när det som gick så hiiimla bra föregående dag, bara inte vill funka?
när det känns så och man tänker tillbaka på föregående tävling, skogstur, träning, eller kanske bara en stund när man bara stog i boxen då allt funkade kanon, hästen lyssnade hoppade som en gud eller bara var allmänt mysig. vad gör det då att ett, två eller kanske tillochmed tre pass på en vecka går uselt? alla kan ha dåliga dagar, nobody's perfect!

film på mig oh calle i april i år :)


film från typ hela våran tid :)<3


blev ett ganska långt inlägg idag, men kände att jag ville få det ur mig...

puss /aee'

Kommentarer
Postat av: Juuuulia :)

yrkeslivsmässan gick bra ;)



Om man kollar på hur mycket du har kämpat med calle, från första gången du red honom och tills nu har det hänt massor och du har trillat av typ 500 gånger men ni är bäst och jag lovar att om det fortsätter såhär så kommer ni vara uppe i dom höga klasserna om ett tag :D <3

2009-11-13 @ 23:46:43
Postat av: En stolt sponsor

Du är tuff, duktig, klok och kämpar på jättebra!

2009-11-13 @ 23:59:08
Postat av: Gabriella

Så fina så! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0