tävlingshelg'

hellu, hela helgen har dt vart tävling först i götene i igår där jag hoppade 1m och 1,10m, och idag i tibro hoppade 1m och 1,10m.
igår; innan första klassen var han jätte spänd och bara stuttsade, men han är ganska söt då med (; inne på banan fick jag ett nerslag på sista i grunden, otur, men de va varken jag eller han som gjorde fel, han tuchade bara lite så är nöjd med den klassen ((: andra klassen gick det jätta bra hinder 1,2o3 men sen mellan 3an och 4an va det 7 galoppsprång och när han hade tagit 5 tyckte jag att han låg heelt fel så jag red på lite och kom han helt fel, vet inte riktigt men jag såg verkligen jätte fel, så det blev ett grodhopp som såg förj*vligt ut. sen efter det så blev han jätte spänd så jag la en volt innan kombinationen för att vi skullle komma ok på den, men det blev 2galoppsprång där (som alltid xD). och sen innan 8de hindret en till volt för jag hann inte svänga. är nöjd med hästens insatts men inte min egen :)

i
dag; allt stämde perfekt :D lugn häst och kom rätt på det mesta, fick ett nerslag i 1m för att jag gick fram med överlivet, men det tar jag på mig. i 110 fick vi ett stopp på ahindret i kombinationen, vi är båda lite osäkra på kombinationer. resten av banan gick kanon! är jätte nöjd :) när vi kom hem och hade tagit av skydden och det så sår vi att han va liite svullen i båda fram, men trodde inte att det var nån fara, att han bara hade stått still lite länge och för fort efter starten, men sen när jag skulle borsta och göra iordning hade vänster ben blivit ännu mer svullet och höger hade svullnat upp lite. det gick nästan att se hur det svullnade, han är fortfarande svullen men har ingen feber eller något sånt så får hoppas att det är bättre i morgon och bara blev något inne på banan när han stannade...

j
a och anna var och kollade på fotbol förut med, lundsbrunn-skövde, skövde vann ofc, lundsbrunn är så jäkla dåliga ;o men mys att träffa anna iallafall. imorgon blir det skola och sen får jag se hur det blir i stalet och cardinl ska skrittas eller om hn bara ska stå, då lär han bli matad med godis

/puss,amandaelinaernklev'

Kommentarer
Postat av: Isa

hejhej! det var kul att läsa. jag vill också hoprida när jag blir lite mer livserfaren och så. antar att blöjorna måste bort också, innan jag kan bli duktig, eller vad tror du? antar att man inte kan sita i bakåtvänd barnstol när man ridhoppar heller? fast det är ju bra så ser man om man rivit eller inte... kram! Isa

2009-08-28 @ 23:26:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0